iklan1

Perhatian : Pelancar roket air dan CD powerpoint slide show boleh di tempah sekarang….Sila hubungi saya untuk maklumat harga dan penghantaran - 0137394353/azmi.jaaffar@yahoo.com.my *******Bermula 1/1/2017 harga pelancar adalah RM150 tidak termasuk kos penghantaran, harap maklum .....Tempahan untuk tahun 2017 dibuka sekarang....

Khamis, 26 Julai 2018

Pertandingan Roket Air kini ke Sekolah Rendah......

Alhamdulillah...pertandingan roket air kini akan dipertandingkan pada peringkat sekolah rendah dalam Karnival STEM peringkat Negeri. Dua kategori pertandingan yang akan dijalankan iaitu pertandingan roket air sasaran dan roket air payung terjun.

Pertandingan akan dijalankan dalam 3 sesi iaitu sesi pembinaan model roket masing-masing selama 4 jam. Semasa sesi pembinaan hakim akan bertanyakan kepada pelajar-pelajar perkara-perkara asas berkaitan dengan roket air dan 10 % daripada markah soaljawab ini akan di campurkan dengan markah bagi roket sasaran (50%) dan markah bagi roket payung terjun (40%) bagi menentukan johan keseluruhan pertandingan roket air sekolah rendah.



Sesi ke dua adalah sesi pelancaran roket sasaran sama seperti pertandingan roket air sekolah menengah di mana pelajar akan melancarkan roket yang mereka hasilkan semasa sesi pembinaan ke bulatan sasaran yang berjarak 60-80 m dari tapak pelancaran



Sesi ke tiga adalah sesi pelancaran roket air payung terjun. Pelajar akan melancarkan model roket yang mereka hasilkan tegak ke atas dan badan roket tersebut diikatkan pada payung terjun. Roket air yang paling lama berada di udara akan dikira sebagai pemenang.










Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Pertanyaan anda akan dijawab..sila kembali semula ke blog ini