iklan1

Perhatian : Pelancar roket air dan CD powerpoint slide show boleh di tempah sekarang….Sila hubungi saya untuk maklumat harga dan penghantaran - 0137394353/azmi.jaaffar@yahoo.com.my *******Bermula 1/1/2017 harga pelancar adalah RM150 tidak termasuk kos penghantaran, harap maklum .....Tempahan untuk tahun 2017 dibuka sekarang....

Rabu, 8 April 2009

Sayap

Sayap roket h2o boleh disediakan daripada kertas yang tebal. Walaubagaimana pun sayap daripada kertas tebal ini tidak kalis air. Semasa pelancaran roket nanti, sayap tersebut akan basah dan tidak sesuai untuk pelancaran seterusnya.

Kebiasaannya sayap roket h2o dibina daripada bahan yang kalis air, saya biasanya menggunakan kulit fail plastik sebagai sayapnya.





Bilangan sayap dan bentuk sayap bergantung kepada kreativiti anda. Apa yang harus anda ingat ialah semakin banyak sayap semakin berat roket h2o anda dan semakin dekatlah jarak sasaran yang dapat dilaluinya semasa pelancaran nanti.

Kebiasaannya bilang sayap 3-6 sudah mencukupi. Anda boleh mencuba seberapa banyak sayap yang anda mahu dan buatlah satu eksperimen bilangan sayap dan bentuk sayap yang sesuai untuk roket h2o anda.

Emailkan keputusannya kepada saya di roketh2o@gmail.com.
Selamat mencuba....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Pertanyaan anda akan dijawab..sila kembali semula ke blog ini