iklan1

Perhatian : Pelancar roket air dan CD powerpoint slide show boleh di tempah sekarang….Sila hubungi saya untuk maklumat harga dan penghantaran - 0137394353/azmi.jaaffar@yahoo.com.my *******Bermula 1/1/2017 harga pelancar adalah RM150 tidak termasuk kos penghantaran, harap maklum .....Tempahan untuk tahun 2017 dibuka sekarang....

Khamis, 9 April 2009

Pemasangan sayap

Gariskan satu garisan lurus pada botol minuman bergas dengan menggunakan maker dan pembaris

Gariskan 3 lagi garisan yang selari di sekeliling botol minuman bergas tersebut. Jarak antara 1 garisan dengan 1 garisan yang lain hendaklah sama. Pastikan garisan yang anda buat adalah lurus dan selari antara 1 sama lain. Jika tidak roket h2o anda nanti tidak akan mencapai sasaran (tidak terbang lurus)

Lekatkan dengan salotape sayap yang anda buat sebelum ini mengikut garisan yang telah anda gariskan tersebut.

Inilah bentuk roket h2o anda yang belum ada muncung (nose cone). Jika anda ingin memasang lebih daripada 4 sayap, caranya masih lagi sama seperti di atas. Apa yang perlu anda buat ialah pastikan anda mengukur ukur lilit botol minuman bergas di kawasan anda ingin melekatkan sayap nanti. Bahagikan ukur lilitnya dengan bilangan sayap yang ingin anda buat. Tanda dan gariskan garisan lurus seperti yang saya tunjukkan di atas. Selamat mencuba..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Pertanyaan anda akan dijawab..sila kembali semula ke blog ini